donderdag 2 mei 2013

#eDing 22: Twitter en andere microblogtools

In een eerdere opdracht voor 23dingen heb ik mij al verdiept in Twitter en heb toen ook een Twitter account aangemaakt. In mijn vorige blogpost ben ik ingegaan op Twitter voor Bibliotheek en nu ga ik mij verdiepen in Twitter voor onderwijs.

Twitter en het onderwijs
Twitter biedt voor het onderwijs vele voordelen, zo kunnen er roosterwijzingen en belangrijke mededelingen worden geplaatst. Maar ook kan door Twitter de kennis- en informatiedeling worden vergroot tussen docenten en studenten.

Een docent kan bijvoorbeeld interessante en belangrijke bronnen plaatsen op Twitter, of zelf Tweeten plaatsen over zijn of haar vakgebied. Maar ook kunnen docenten, studenten helpen herinneren aan eerdere opgegeven opdrachten/huiswerk. Ook is het mogelijk om Twitter in te zetten tijdens de colleges, studenten kunnen dan vragen stellen tijdens colleges, zo worden de studenten meer betrokken bij de colleges en worden de colleges interactiever.

Jessica Koerts

Geen opmerkingen:

Een reactie posten