maandag 6 mei 2013

eDing 19: Sociale netwerken

Bij de laatste blogpost over 21 edingen ga ik het hebben over de sociale netwerken. Hierbij ga ik mij focussen op Linkedin en Hyves.

Beide netwerken hebben het doel ons netwerk te verbreden, waarbij de ene zich richt op privédoeleinden en andere juist meer op de zakelijke kant.

De grote verschillen tussen Hyves en Linkedin zijn:
·         Taalgebruik, formeel Linkedin en informeel Hyves;
·         Zakelijke connecties (Linkedin);
·         Meer gebruik door professionals (Linkedin).

Er kan dus gezegd worden dat Hyves vooral gebruikt wordt voor privédoeleinden en Linkedin juist meer om het zakelijk netwerk uit te breiden.

Op Linkedin heeft mijn hogeschool en ook mijn opleidingsinstituut communicatie & media een eigen groepspages. De groepspages van mijn opleidingsinstituut is een besloten groep. De berichten die geplaatst worden op Linkedin, zijn vooral vacatures, maar ook zijn enkele discussie zijn te vinden over bepaalde onderwerpen. Veel berichten worden geplaatst door dezelfde persoon, deze zijn tevens ook het meest actief op dit netwerk. De reactie op deze berichten verschillen nogal, hierop reageren veel verschillende mensen.

Ikzelf heb ook een Linkedin profiel, Linkedin heeft voor mij als doel mijn netwerk te verbreden, maar ook een soort van CV voor nieuwe werkgevers.

Jessica Koerts

Geen opmerkingen:

Een reactie posten