vrijdag 3 mei 2013

#17: Mobiel internet

De meeste mensen zijn in bezit van een smartphone of tablet en zijn hiermee ook meteen in bezit van mobiel internet. Zelf ben ik ook in het bezit van een smartphone, namelijk een Iphone 4s. Met deze telefoon is het makkelijk apps te gebruiken maar ook voor social media is deze telefoon ideaal.

In de AppStore zijn is er een overvloed te vinden aan Apps, voor elk toepassing is er wel een app te vinden. Zelf gebruik ik apps die voor mij nuttig zijn, zoals, buienradar, autonavigatie, nu.nl, YouTube, Twitter, Facebook en Whatsapp.

App Layar
Zojuist heb ik kennis gemaakt met de app Augmented Reality-browser Layar, met de scan kon ik snel zien op Funda dat het huis van mijn buren te koop stond en tegen welke prijs. Dit is een leuke applicatie, met deze app zie je de wereld toch net iets op een andere manier.

App de Bibliotheek
Voor bibliotheken is de app, de bibliotheek echt een uitkomst. Gebruikers kunnen hiermee snel zien welke boeken zij geleend hebben en wanneer deze boeken weer geretourneerd moeten worden, daarnaast kan via de app ook snel gereserveerd en verlengt worden als dit nodig is. Maar ook het aanbod, de catalogus van de bibliotheek kan worden geraadpleegd , hierdoor kan je snel met zoekopdrachten door de catalogus heen bladeren. Ook is er nog de mogelijkheid om snel in contact te komen met de bibliotheek, via de app kan je emailen, bellen en zelfs ook nog navigeren naar de bibliotheek.

De app zorgt dus voor meer tevredenheid voor de gebruikers, omdat er niet continu naar de bibliotheek hoeft te worden afgereisd, om te verlengen, reserveren en te zoeken.

Jessica Koerts

Geen opmerkingen:

Een reactie posten