vrijdag 3 mei 2013

#18: Catalogigiseer je boekenkast met LibraryThing

Voor deze opdracht heb ik gebruik gemaakt van het cursusaccount van 23dingen, omdat ik zelf niet veel met boeken heb. De enige boeken die dan ook heb zijn studieboeken en paar boeken uit mijn jeugd.

LibraryThing
Wat mij meteen op viel, nadat ik was ingelogd op de website, was de onoverzichtelijkheid. De website staat vol met informatie, ook zit er geen logische structuur in. De website oogt meteen druk en hierdoor werkt het naar mijn mening niet echt gebruiksvriendelijk.

Wanneer het gaat om boeken of bibliotheek, verwacht ik dat de website of applicatie overzichtelijk is, zodat voor de gebruiker makkelijker is om er mee te werken. Dat is bij LibraryThings dan ook zeker niet het geval.

Nadat ik wat gepuzzeld heb met LibraryThing heb ik geprobeerd om een aantal boeken toe te voegen en zie hier het resultaat: http://www.librarything.nl/catalog/23dingen

Mijn boeken zijn zoals ik kan zien in LibraryThing redelijk populair, over het ene boek wordt net iets meer gediscussieerd dan over het andere boek, maar het zijn niet schrikbarende details die worden weergegeven.

Kortom, LibraryThings is niet aan mij besteed en niet echt mijn ding, ik zal dus in de toekomst dan ook geen gebruik gaan maken van LibararyThings.

Jessica Koerts

Geen opmerkingen:

Een reactie posten