maandag 6 mei 2013

#23 Evalueer wat je in de afgelopen tijd hebt geleerd

Nu mijn ontdekkingsreis ten einde komt wil ik jullie meenemen naar de ervaringen die ik heb geleerd met de opdrachten van 23dingen 21 edingen.

Tijdens mijn leertocht over web 2.0 heb ik veel geleerd. Zocht ik een maand geleden nog alle nieuwsberichten handmatig op, tegenwoordig doe ik dit met RSS feeds, via Google Reader. Maar ook het opslaan van de vele bladwijzers/favorieten op één computer is verleden tijd. Door gebruik te maken van Delicious, heb ik overal toegang tot mijn favorieten waar ik ook ben.

Maar ook het programma Google Drive en Dropbox zijn favorieten van mij geworden. Nu heb ik altijd toegang tot mijn documenten en zijn ze altijd beschikbaar. Mocht mijn computer crashen, dan heb ik altijd nog mijn documenten veilig opgeslagen staan. Daarnaast zal ik tijdens mijn opleiding nog vaak gebruik maken van de fotodienst Flickr, om kwalitatief goede afbeeldingen te vinden.

Grote verrassing vond ik tijdens het maken van de opdracht het bewerken van afbeeldingen online, omdat ik mij niet had gerealiseerd dat dit ook een onderwerp binnen web 2.0 was.  Natuurlijk kwamen er in deze zoektocht onderwerpen aanbod waarvan ik nog nooit van gehoord had, één daarvan is repropositie. Ik ben blij dat ik al deze nieuwe dingen geleerd heb over web 2.0 en welke tools erbij worden gebruikt.

Sommige dingen van 23dingen waren verouderd, zoals Hyves vergelijken met Linkedin. De vraag is dan, is het misschien niet handigere om Facebook te gebruiken, omdat Hyves tegenwoordig minder wordt gebruikt. Ook waren enkele dode hyperlinks op de website te vinden. Mijn tip is probeer het zo up-to-date mogelijk te houden.

Tot slot wil ik 23dingen en e21dingen bedanken voor de cursussen, om mijn blik op het web 2.0 helder te krijgen. 23dingen en e21dingen waren voor mij een inspiratiebronnen, om meer te weten te komen over het web 2.0.

Jessica Koerts

1 opmerking:

  1. Jessica,
    al met al een behoorlijk grondige verkenning van 21 en 23 dingen!
    Ik hoop dat je er veel van hebt geleerd.
    Josef

    BeantwoordenVerwijderen