donderdag 25 april 2013

#8: Online afbeeldingen bewerken

In deze blog ga ik vertellen over de online en offline mogelijkheden van foto bewerkingsprogramma's. En laat ik eigen bewerkingen zien van van de online bewerkingsprogramma's.

Online bewerkingsprogramma's
Op het internet staan veel beeldbewerkingsprogramma's waarmee je gratis foto's kan bewerken, enkele voorbeelden hiervan zijn:

Offline bewerkingsprogramma's
Natuurlijk zijn er naast de online bewerkingsprogramma's ook offline bewerkingsprogramma's beschikbaar. De meest bekende hiervan is dan ook Adobe Photoshop, het grote nadeel is, dat dit programma zeer prijzig is en dat dit dan ook vooral door bedrijven wordt aangeschaft.

Naast Adobe Photoshop, is er een goed vergelijkbaar programma genaamd GIMP. Dit een gratis programma dat vergelijkbare functies heeft als Adobe Photoshop. Dit is dan ook een goed alternatief om te gebruiken als je Adobe Photoshop niet tot je beschikking hebt.

Eigen bewerkingen

Bron: Eiffeltoren.net
Bron: Jessica Koerts Photography




De afbeeldingen van de Eifeltoren heb ik bewerkt met het de online bewerkingsprogramma fotoaanpassen.nl. Bij deze foto heb ik gebruik gemaakt van het effect kleurpotlood zwart/wit.

De foto met de wielrenners heb ik bewerkt met de online fotodienst Photoshop Express Editor. Ik heb bij deze foto voor het effect pop-color gekozen (de groene kleur op de wielrenners).

Natuurlijk heeft iedereen wel eens een foto bewerkt, maar wanneer je foto's goed wil bewerken, zal je daar toch de nodige tijd in moeten steken.

Jessica Koerts

Geen opmerkingen:

Een reactie posten