woensdag 24 april 2013

#3: Ontdekkingstocht

Sinds twee dagen werk ik met Blogger, het is erg uitpuzzelen. Net als mijn klasgenoten moet ik deze applicatie leren ontdekken de aankomende weken. Maar het bloggen kan beginnen!

Blogger
Het aanmaken van de blog was snel gelukt, de lay-out/vormgeving heeft wat langer geduurd om een passende en persoonlijke vormgeving te creƫren.

Mijn eerste ervaring is dat de werkbalk veel lijkt op de werkbalk van Microsoft Word, zoals: dikgedrukt, schuingedrukt, onderstreept, doorstreept. Daarnaast is ook hier mogelijk om de verschillende kleuren en lettertypes te veranderen. En net als in Word is ook mogelijk om uit te lijnen, te citeren en opsommingen te plaatsen.

Een fijne toepassing van Blogger vind ik dat het toevoegen van hyperlinks, foto's, video's eenvoudig en snel kan worden toegevoegd aan de blog en doordat Google gebruik maakt van de verschillende functies als Adsense, Toolbar, en Plus worden de blogs nog persoonlijker.

Web 2.0
Tegenwoordig is web 2.0 al erg ingeburgerd onder de gebruikers. Het grote verschil tussen de voorgaande versie is dat web 2.0 in het teken staat van de interactie met de gebruiker door Social Media. Oftewel de gebruiker draagt bij aan het word wide web, doormiddel van het schrijven maar ook delen van informatie.

Mijn ervaring op gebied van web 2.0 is het gebruik maken van Facebook, Hyves, Linkedin en Blogger.

Sinds 2010 maak ik dankbaar gebruik van Facebook. Ik kan wel zeggen dat ik dagelijks gebruik maak van Facebook om te kijken wat mijn vrienden en kennissen dagelijks meemaken. Daarnaast is het makkelijke om met Facebook snel te communiceren.Ook heb ik nog een Hyves account, maar deze is de afgelopen jaren al niet meer gebruikt.

Sinds een aantal maanden heb ik de beschikking over een Linkedin profiel, dit is voornamelijk om mijn netwerk te verbreden en daarnaast is het handig voor toekomstige werkgevers. En sinds kort schrijf ik ook zelf op het World Wide Web door middel van mijn blog Jessica 23 dingen via Blogger.

Jessica Koerts

Geen opmerkingen:

Een reactie posten